torsdag den 1. maj 2008

VIDEO: Trackday 2007

Der må en smule historik med her på min nyoprettede blog.

Derfor har jeg valgt at indsætte et par videoklip fra racerbanen Ring Knutstorp, som er den bane at løbssæsonen i 2008 starter ud med løb den 3. og 4. maj.

En trackday er et arrangement, hvor man tilmelder sig med sin egen bil og får adgang til at køre på en rigtig racerbane. Det er lidt forskelligt hvordan reglerne er, om man må køre med biler uden nummerplader, om man må være 2 i bilen osv., men i løbet af året er der mange gode muligheder for at komme ud og lære noget om sin bil under sikre forhold.

Det første klip er filmet fra min daværende gadebil. Kameravinklen skifter lidt, så undervejs får man et indtryk af hvor store påvirkninger bilen bliver udsat for ved banekørsel. Det skal så også siges, at BMW'en var en god bil i fin balance, som var meget nem at køre. Derfor blev der heller ikke lagt fingre imellem under optagelserne.

Filmen af BMW'en er optaget med et enkelt kamera og en række optagelser, der bagefter er redigeret sammen. Filmen nedenunder er optaget i den racerbil, som jeg deltager i en dansk løbsserie for historiske køretøjer med. Bilen bliver kørt af min gode ven Alex, som både kan køre, justere og bygge racerbiler.

Alex er dybt involveret i produktionen af en ny dansk racerbil (http://www.aquilaracingcars.com/), og har tidligere været aktiv kører selv. Han imponerede ved at sætte sig direkte ned i min racerbil, fik foretaget et par justeringer undervejs og på gamle dæk kørte indenfor et par tiendedele af mine egne hurtigste omgange på banen.

Nok snak, her er et par videoklip:




Ingen kommentarer: